Sokan

Sokan należy do dawnych stylów walki, które nigdy nie zostały przyjęte w poczet Siedmiu Wielkich Form. Czasy powstania tej technikisięgają Wielkiej wojny Sithów, kiedy to znana była zarówno użytkownikom Jasnej jak i Ciemnej Strony Mocy.

Sokan,  grafika pochodzi z karty SW Galaxies TCG

Pojedynki wojowników zaznajomionych z Sokanem, z powodu jego specyfiki rozciągały się na olbrzymie przestrzenie. Działo się tak ponieważ styl ten skupiał się przede wszystkim na szybkości i unikach. Umiejętność wykorzystywania terenu na swoją korzyść, a także błyskawicznego dopadania do przeciwnika mimo sporej odległości i przeszkód, idealnie charakteryzowały Sokan.

W przededniach Wojen Klonów, mistrzowie Sokanu wprowadzili do swojej techniki wiele zasad i manewrów charakterystycznych dla Ataru Formy IV, by stworzyć mieszankę bazującą na mobilności i zręczności

W Sokanie zawiera się wszystko: od błyskawicznych, gwałtownych ruchów, poprzez płynne przewroty i akrobacje, aż po precyzyjne pchnięcia wymierzone w punkty witalne przeciwnika.

Powiada się, że Obi-Wan Kenobi był zaznajomiony co najmniej z podstawowymi zasadami Sokanu i to ta właśnie wiedza pozwoliła mu zwyciężyć Dartha Vadera na planecie Mustafar. Jako że Jedi w młodości poznał agresywne i akrobatyczne Ataru, a z czasem stał się mistrzem niezwykle defensywnego Soresu – Formy III, naturalnym wydaje się, że poznał też podstawy Sokanu, który łączy cechy obu poprzednich styli.